Nad Harendą i Suche

Trasa nr 20.1

Współrzędne GPS początku i końca trasy
Początek i koniec: Parking na Furmanowej
N: 49°19’23,22”
E: 19°57’11,04”

• miejscowość: Ząb, Suche, Zakopane (droga graniczna)
  • gmina: Poronin
  • długość trasy: 8,7 km
  • różnica wysokości: około 250 m:
  • czas przejścia pieszo: 4 godziny
  • odległości: Biały Dunajec – 10 km, Czarny Dunajec – 18,5 km, Kościelisko – 11,6 km, Poronin – 7,5 km, Szaflary – 15,5 km
  • nawierzchnia: asfalt, droga gruntowa fragmentami żwirowana, chodnik, asfalt

Wycieczkę rozpoczynamy na parkingu w pobliżu Furmanowego Wierchu (1022 m npm) przy wierchowej Drodze Papieskiej. Pamiątkowy obelisk. Przy drodze na Gubałówkę 200m drewniana kaplica św. Brata Alberta na osiedlu Furmanowa. (Zakopane). Drogą asfaltową (znaki czerwone kierunek Poronin) w kierunku wschodnim.
1,7 km – Wierch Grapa (973 m npm) koniec asfaltu, po prawej górna stacja wyciągu krzesełkowego na Harendzie (www.harendazakopane.pl), trasy rowerowe zjazdowe a po lewej przysiółek Rafaczówki (Ząb). Koniec trasy przyjaznej dla wózka, jeżeli sucho można jeszcze dalej.
2,7 km – Na wysokości Łosiówek szczyt (924 m np.m) po lewej stronie górna stacja kolei krzesełkowej kompleksu narciarskiego Suche (www.skisuche.com).
Szlak odchodzi bardziej na północ by ostrym zejściem wzdłuż kolejnego wyciągu (www.suche-ski.com) „U Jędrola” doprowadzić na nas do drogi Poronin – Ząb na wysokości remizy w m. Suche.
4 km – remiza Suche. Dalej w lewo do Zębu (w prawo Poronin). Po drodze po lewej kompleks narciarski Suche a w Zębie po lewej przed szczytem wyciągi Potoczki (www.potoczki.pl).
7 km – Ząb, skrzyżowanie z wierchową Drogą Papieską a prosto droga do Nowego Bystrego. Skręcamy w lewo (w prawo Sierockie, Bańska – około pięćset merów poniżej po prawej kościół  św. Anny z 1915r.) po prawej wyciąg Stochy.
8,7 km – Furmanowy Wierch – parking, przystanek, koniec trasy.

Mapy:

1. Mapa w formacie jpg – zalecana dla urządzeń mobilnych (otwórz plik)

2. Mapa w formacie pdf do druku (pobierz plik)