Murzasichle

Trasa nr 18

Współrzędne GPS początku i końca trasy
Początek i koniec: Parking Brzeziny
N: 49°17’14,50”
E: 20°02’11,20”

• miejscowość: Murzasichle
  • gmina: Poronin
  • długość trasy: 6,9 km (w jedną stronę)
  • różnica wysokości: około 500 m:
  • czas przejścia: 2,5 godziny (powrót około 2 godzin).
  • odległości: Biały Dunajec – 13,5 km, Czarny Dunajec – 30 km, Kościelisko – 14 km, Poronin – 9,5 km, Szaflary – 19,5 km
  • nawierzchnia: chodnik, asfalt

Wycieczkę rozpoczynamy na parkingu Brzeziny  u wylotu doliny Suchej Wody (1007 m npm). Można także skorzystać z licznych busów (z Zakopanego kierunek parking Palenica Białczańska /Morskie Oko/ przystanek (A3) Brzeziny około 0,4 km przy skrzyżowaniu do Murzasichla). Przed wejściem należy wnieść opłatę za wstęp na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) w wysokości 5 zł normalny, 2,50 zł ulgowy, dzieci do 7 lat bezpłatnie (pełny cennik: www.tpn.pl/zwiedzaj/turystyka).

Z parkingu drogą Oswalda Bazera 400 metrów w kierunku Zakopanego (przystanek (A3)) do skrzyżowania. Drogą przez Capowski Las dochodzimy do granicy TPN i początku zabudowań Murzascichla (1,7 km od parkingu). Dalej chodnikiem po lewej stronie lub utwardzonym poboczem z prawej.
2,3 km – skrzyżowanie na Capówce w kierunku Budzowego Wierchu  oraz Majerczykówki.
3,3 km – kościół i w prawo droga do osiedla Stary Bór (1,5 km przez las do karczmy Tatrzański Bór na Lichajówce /Małe Ciche/ www.tatrzanskibor.pl ). Poniżej drogi w prawo do Parku Linowego przy Modrzewiowym Dworze (bezpłatny parking, różnorodne trasy, mała gastronomia). Więcej na www.starybor.pl.

Poniżej po lewej jeden z wyciągów kompleksu narciarskiego Murzasichle (www.murzasichle.net.pl).
4,3 km – Izba regionalna u Gąsienicy (www.u-gasienicy.pl), w której możemy dowiedzieć się więcej o regionie. Koniec zabudowań i chodnika. Mijamy też Sichlańską Bacówkę z produktami regionalnymi.
5,9 km – Kośne Hamry – w prawo droga do Małego Cichego (opis trasa 19) i 150m poniżej droga wojewódzka Poronin – Bukowina. Przystanek (A1) Kośne Hamry. Po prawej Tatrzański Park Rozrywki z atrakcjami dla dzieci w różnym wieku i nie tylko dla dzieci (więcej na www.tatarzanskiparkrozrywki.pl). W lewo na zachód w kierunku centrum Poronina
6,6 km – na skrzyżowaniu w lewo na południe. Przed nami Majerczykówka (Poronin) a dalej Budzowy Wierch (Murzasichle). Kilka wyciągów narciarskich, gastronomia, panorama tatr w tle.
10,4 km – znane nam już skrzyżowanie w górnej części Murzasichla.
W prawo 650 m granica TPN.
12,4 km – droga Oswalda Balzera. Przystanek (A3).
W lewo 400m i koniec.
12,8 km – parking Brzeziny u wylotu Doliny Suchej Wody.

Mapy:

1. Mapa w formacie jpg – zalecana dla urządzeń mobilnych (otwórz plik)

2. Mapa w formacie pdf do druku (pobierz plik)