Gliczarowy

Trasa nr 21.1

Współrzędne GPS początku i końca trasy
Początek i koniec: Parking przy kościele (Biały Dunajec)
N: 49°22’41,17”
E: 20°00’40,36”

• miejscowość: Biały Dunajec, Gliczarów Dolny, Gliczarów Górny, Bukowina Tatrzańska (droga graniczna)
  • gmina: Biały Dunajec, Bukowina Tatrzańska (droga graniczna)
  • długość trasy: 12 km
  • różnica wysokości: około 300 m:
  • czas przejścia pieszo: 5 godzin
  • odległości: Czarny Dunajec – 22 km, Kościelisko – 16,5 km, Poronin – 4,5 km, Szaflary – 6,5 km
  • nawierzchnia: asfalt,

Wycieczkę rozpoczynamy na parkingu w pobliżu Kościoła W Białym Dunajcu. Możemy dojechać także komunikacją zbiorową. Lokalne busy korzystają ze starej drogi, kursy dalekobieżne z równoległej do niej „Zakopianki” Od Kościoła w lewo w kierunku Szaflar.
0,6 km – skrzyżowanie a wcześniej tabliczka informująca o Szlaku TdP. W prawo, potem przez most na Białym Dunajcu. Można zjechać nad wodę, którą dzieci bardzo lubią i choć jeden kamyczek przerzucić.
2,3 km – początek zabudowy Gliczarowa, (w lewo przez Wójciznę polami do Szaflar lub wierchową drogą do Leśnicy lub Bukowiny Tatrzańskiej.
3,25 km – po lewej szkoła a kawałek dalej dolna stacja wyciągu narciarskiego przy obiekcie noclegowym. Początek bardziej stromego podjazdu niż do tej pory.
4,25 km – granica pomiędzy Dolnym a Górnym Gliczarowem. Podjazd jeszcze trudniejszy. Ściana Bukowina i pamiątkowa instalacja po prawej.
5,25 km – koniec najtrudniejszego, podjazdu. Pięćset metrów dalej w lewo w skos w tył droga asfaltowa (znaki niebieskie) w dalszej części gruntowa, wierchowa do Leśnicy lub Przez Sądel do Szaflar.
6,1 km – Skrzyżowanie z drogą wierchową w prawo w skos w tył (prosto do Bukowiny) i zaraz obicie w prawo w dół w kierunku Białego Dunajca (prosto znaki czerwone obok kościoła przez Galicową Grapę do Poronina). Po dwóch kilometrach po prawej górna część wyciągu „Sami Swoi”. Dalej ostry zjazd do Białego Dunajca. Uwaga, końcowy odcinek o nachyleniu ponad 20% z zakrętem ponad 180 stopni.
10,2 km – skrzyżowanie – w prawo wąski asfalt (wariant w lewo wiąże się z koniecznością przejazdu przez słynny most na Białym Dunajcu oraz na pewnym odcinku jazdy Zakopianką) a czterysta metrów dalej po lewej kładka (wychodzi w okolicach Urzędu Gminy (także gastronomia, handel)
10,8 km – odbijamy w lewo i żwirową drogą dochodzimy do mostu a dalej do drogi przez wieś. Następnie w prawo w kierunku kościoła
12,0 km -kościół – parking, koniec trasy

Mapy:

1. Mapa w formacie jpg – zalecana dla urządzeń mobilnych (otwórz plik)

2. Mapa w formacie pdf do druku (pobierz plik)